تست روانشناسی که به شما می گوید رابطه با نامزدتان ابدی است یا زودگذر!

 

نامزدی یکی از مهم ترین دوران ها در زندگی هر دختر و پسری است که با توجه به برخی نکات می توان زودگذر بودن یا ابدی شدن آن را فهمید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی، دوران نامزدی علاوه بر تمام شیرینی و لذت‌هایش بسیار حساس و حائز اهمیت بوده و درواقع فرصتی است که بتوانید طرف مقابل خود را به خوبی شناخته و تمام اخلاق و رفتار‌های او را بسنجید. نامزتان نه یک غریبه کشف نشدنی است و نه همسر بی چون و چرای آینده شما! پسر یا دختری که در جلسه خواستگاری لحظاتی را با او همنشین شده‌اید، تنها نامزدتان است، کسی که قرار است چند ماه از شما فرصت بگیرد و به شما فرصت دهد تا یکدیگر را بیشتر بشناسید و جاده را برای رسیدن به یک مقصد مشترک صاف کنید. 


 
 
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 692بار
  • انتشار : شنبه 30 آذر 1396برچسب:, - 13:36

 

 

هر رفتار مانند یک نخ نازک است،

نخ های نازک يا همان رفتارهای تکراری
تبدیل به طناب " عادت " میشوند
و آن طناب برای همیشه دور زندگی ما میپیچد!

مواظب نخ های نازک زندگیمان باشیم.

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 818بار
  • انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 - 14:8


سیستم فعال کننده مشبک یا RAS در مغز (Reticular Activating System)

 

 

دانستن این موضوع حتماً شما را به هیجان می آورد زیرا بسیار کاربرد دارد.
این سیستم تشکیلات تورینه ای است به اندازه یک چهارم سیب در مغز انسان که وظیفه آن پالایش اطلاعات بخصوصی از میان اطلاعاتی است که به ما می‌رسد. 

مثلاً اگر شما یک ماشین جاگوار قدیمی بخرید، پس از آن وقتی به خیابان می‌روید دائماً ماشین هایی از نوع ماشین خود می‌بینید. گویی جاگوارها در سطح شهر بیشتر شده اند. در صورتی که چنین نیست. تنها سیستم RAS شما ماشین های جاگوار را از میان انبوه ماشین های دیگر برمی گزیند و به رایانه شما وارد می‌کند. 
وظیفه RAS نیز همین انتخاب و گزینش اطلاعات است از میان محیط و نتایج عملکردهای شما، با توجه به آنچه شما می‌خواهید. 

 

مثلاً اگر تصمیم گرفته باشید که فکر کنید همه چیز در دنیا خراب است و یا شما آدم بدشانسی هستید، RAS مشغول جمع آوری شواهدی مبتنی بر بدشانسی شما از محیط می‌شود و سپس آنها را در اختیار رایانه ذهن شما قرار می‌دهد تا آن هم به روش خود به شما ثابت کند که حق با شما است و واقعا بدشانس هستید.


در حالی که پیروزمندان به RAS وظیفه متفاوتی واگذار می‌کنند. RAS آنها شواهدی مبتنی بر هوشمندی، توانمندی، موفقیت و قدرت آنها را از محیط بر می‌گزیند تا به آنها ثابت کند که پیروزند. 

پس می‌بینید این که شما احساس پیروزی و شکست کنید به طور کامل در دست خود شما است و تنها بستگی به چگونگی برنامه ریزی رایانه ذهن توسط خودتان و تصمیم هایی دارد که با توجه به اطلاعات ریانه خود می‌گیرید. پس شما هم می‌توانید به پیروزمندان بپیوندید فقط کافیست بخواهید. 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 807بار
  • انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 - 12:53

 

تيك‌، يكي از شايع‌ترين مشكلات رواني است كه به گفته كارشناسان دلايل شيوع آن چندان مشخص نيست، ولي تخمين زده مي‌‌شود بين ۵ تا ۲۵ درصد كودكان در سنين مدرسه نيز نوعي از اختلال تيك را تجربه مي ‌كنند.تيك‌‌ها حركات غيرطبيعي ناگهاني، مكرر، سريع و هماهنگي هستند كه معمولاً به راحتي قابل تقليد هستند.


حركات به‌ صورتي مشابه مكرراً رخ مي‌‌دهند و بيمار قادر است به ‌صورتي ارادي براي مدتي كوتاه آنها را مهار كند، اما اين امر ممكن است سبب اضطراب بيمار شود.تيك‌ها در نتيجه فشار رواني تشديد مي‌شوند و حين فعاليت‌هاي ارادي و تمركز فكري كاهش يافته و در خواب از بين مي‌روند.

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 811بار
  • انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1396 - 20:44
 

مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن است. این تمرکز میتواند بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن، نحوه تنفس، فرائض دینی و... صورت گیرد. هدف از این کار آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش، و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می شود.
 
همه ما به تجربه متوجه شده‌ایم که مدیتیشن تاثیرات مثبتی بر ما می‌گذارند اما از نظر تئوریک کم‌تر در این زمینه پژوهش شده است. با این حال نتایج پژوهش‌های جدید نشان از تاثیرات مثبت مدیتیشن بر زندگی انسان دارد.



  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 810بار
  • انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1396 - 17:52

 
خودشیفتگی یا نارسیسیزم یکی از اختلال‌های انسان، به‌ویژه انسان مدرن، است که در دنیای امروز با فراگیری شبکه‌های مجازی بیش از پیش خود را نمایان ساخته است. اما خودشیفتگی چیست و چه نمودهای بیرونی‌ای دارد؟ در این مطلب درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

خودشیفتگی در اساطیر یونان
اکو و نارسیسیوس، از جمله عشاق نامدار در اساطیر یونانی به شمار می‌آیند. اکو، پری بسیار پُرحرفی بود که هرا، الهه آسمان‌ها و ملکه ایزدان المپ، او را محکوم به خاموشی ابدی کرده بود. اکو فقط اجازه داشت آخرین سیلاب کلماتی را که از دهان فردی دیگر بیرون می‌آید تکرار کند. اکو وقتی که نارسیسیوس را دید، یک دل نه صد دل، عاشق او شد. اما نارسیسیوس جوان از عشق، چیزی سرش نمی‌شد و دخترانی را که عاشق او می‌شدند، از جمله اکو، مسخره می‌کرد. سرانجام دختران به همین دلیل از خدایان خواستند که نارسیسیوس را تنبیه کنند و خدایان نیز کاری کردند که نارسیسیوس، صورت خویش را در آب چشمه‌ای دید و یک دل نه صد دل، عاشق خود شد. بر اثر همین عشق و از آن‌جا که امکان وصالی برای او وجود نداشت، نارسیسیوس روز‌به‌روز ضعیف‌تر و نحیف‌تر شد تا این‌که سرانجام جان سپرد. درست در همان محلی که نارسیسیوس مرده بود، نخستین گل نرگس (نارسیس) رویید. اما اکو که از عشق نارسیسیوس به شدت ضعیف و ناتوان شده بود، هنگامی که خبر مرگ او را شنید، آن‌چنان نحیف شد که به یک اکو (انعکاس صدا) تبدیل شد. میکل ‌آنجلو کاراواجو، نقاش سرشناس سبک باروک، نارسیسیوس را هنگامی چهره خود را در آب می‌بیند به تصویر کشیده است.
 
 
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 804بار
  • انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1396 - 17:41

 

در فيلم درماني، درمانگر با هيجانات بيمار سر و كار دارد و مي تواند اين هيجانات را هنگام تماشا يا پس از ديدن فيلم تحليل كند. هنگام نمايش فيلم، كنش ها و واكنش هايي در ضمير ناخودآگاه و نيمه آگاه آدميان رخ مي دهد كه به بروز احساساتي مانند خشم و شادي و نمايه هايي چون خنده يا گريه منجر مي شود. بدين ترتيب، برخي احساسات پنهان از ضمير ناخودآگاه به ضمير آگاه جريان يافته و تخليه انرژي هاي رواني انباشته شده را فراهم مي آورد. اين پديده براي بيمار آرامش و شادي پديد مي آورد. فيلم هاي طنزآميز و كمدي افزون بر تخليه انرژي رواني، سطح افسردگي بيماران را نيز كاهش مي دهند.

 

 

ادامه مطلب 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 799بار
  • انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 20:11

 

 

انواع خندیدن داریم، اما آیا وقتی به اصطلاح، تصنعی می‌خندیم، دیگران متوجه می‌شوند؟ آیا می‌توان با خنده دروغین، دیگران را فریب داد و آیا خنده دروغین به همان اندازه بر روحیه انسان‌ها تأثیرگذار است؟

 

شاید بارها این جمله را شنیده‌ایم که خنده بر هر درد بی درمان دواست و بارها این تجربه را حس کردیم که بعد از یک خنده طولانی، تا ساعت‌ها و حتی تا روزها حال خوبی داشته‌ایم. در حقیقت، خنده، نوعی درمان است که ما را تشویق می‌کند از پدیده طبیعی فیزیولوژیکی خنده استفاده کنیم تا احساس‌های دردناک عصبانیت، ترس، کسالت و ... در ما کاهش یابند.

اما گاهی پیش می‌آید در موقعیتی قرار می‌گیریم که مجبوریم به اجبار لبخند بزنیم یا حتی بلند بخندیم و شاید برای برخی از ما هم پیش آمده است كه از فرط عصبانیت زیاد، خنده‌مان گرفته که به آن خنده عصبی می‌گویند. انواع خندیدن داریم، اما آیا وقتی به اصطلاح، تصنعی می‌خندیم، دیگران متوجه می‌شوند؟ آیا می‌توان با خنده دروغین، دیگران را فریب داد و آیا خنده دروغین به همان اندازه بر روحیه انسان‌ها تأثیرگذار است؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است ذهن را مشغول کند، به همین علت ما پاسخ این سوالات را گردآوری کرده‌ایم.

 

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 937بار
  • انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 19:50

 

امروز که اینجا ایستاده ام، یعنی: 27 سال در این دنیا زیسته ام...

همیشه بیست و هفت سالگی را دور می‌دیدم و دوست نداشتم به آن فکر کنم.
٢٧ سالگی ! هرچند بدون دعوت آمدی اما دوست دارم وقتی میروی خاطرات خوبی داشته باشم چیزهای زیادی یاد گرفته باشم و آدم بهترو مفیدتری باشم .

امروز 27 سال دارم و دیگر کیک و هدیه برایم چندان جذابیتی ندارد دیگر آن زندگی توام با عشق و عاشقی افسردگی و گوشه نشینی ها از بین رفته تنها هدیه های با ارزش زندگی من بعد از خانواده و چند دوست خوب رویاهایم هستند که هر روز به امیدشان چشم باز می کنم و شبها با حضورشان به خواب می روم آرزویم در آغاز 27 سالگی این است خدایا رویاهایم را به باد مسپار زیرا تنها گنجینه من برای زندگیم هستند و آرزو میکنم هیچ گاه مسیر زندگی را گم نکنم ...

 

26سالگي گذشت و برای من بسيار پر هياهو بود.

تجربه کردم و بسیار آموخته م...

تجربه کردم تعریف شدن را ...

بارها و بارها کنار بسیاری انسان ها، "تعریف شده ام". خودم را "تعریف" کرده ام. گاهی خوشم نیامده و از نو تعریف کرده ام...

 

آموخته ام ...

آموخته ام که آدم باید "تنهایی"را بلد باشد؛ که هرچه کنی، انسان در انتخاب "عشق"، "ایمان" و "مرگ"، تنهاست... و آموخته ام که این همه را انسان انتخاب می کند!

آموخته ام که هر روز در زندگی، لیاقت آن را دارد که برای بهترین روز زندگی شدن تلاش کند...

 

آموخته ام که در زندگی "هر آنچه سخت و استوار است دود می شود و به هوا می رود اما این جویبار نرم و روان را اگر به حال خود رها کنی ،سر انجام از خود خاطره ای سخت و استوار در یاد ت به جای می گذارد....

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 865بار
  • انتشار : شنبه 12 آذر 1396 - 1:0

 

دیسلکسی، خوانش‌پریشی یا نارساخوانی بیماری ناشناخته و مبهمی است که متاسفانه به طور میانگین ۳۰ درصد از مبتلایان به آن، ترک تحصیل می‌کنند و انگیزه خودکشی در این افراد ۶ برابر دیگران است.


دیسلکسی نوعی اختلال یادگیری است که بر توانایی خواندن و نوشتن کودک تاثیر می‌گذارد و نشانه‌های آن در دوران دبستان آشکار می‌شود. کودک مبتلا به دیسلکسی اگرچه به نظر باهوش می‌رسد و هیچ مشکلی از نظر بینایی و شنوایی ندارد ولی با این حال نمی‌تواند روش‌هایی را که به وی آموزش داده شده است در جهت خواندن، نوشتن و تلفظ کلمات به کار بندد. نارساخوانی برخلاف باور عموم، شکلی از عقب‌ماندگی ذهنی نیست و رابطه مستقیم با معلولیت جسمی، مشکلات فرهنگی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی پایین یا آسیب‌های مادرزادی مغزی ندارد.

 

ادامه مطلب

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 887بار
  • انتشار : جمعه 10 آذر 1396 - 21:33

 

در علم روانشناسی این موضوع به تایید علمی و پژوهشی رسیده که حالت و وضعیت بدنی ما بیانگر حالات درونی و افکار ماست، به تعبیری زبان بدن ما بخش قابل توجهی از بار هیجانی و احساسی ارتباط ما را به دوش میکشد.


 هرگاه که ما به موضوع خاصی فکر میکنیم، هیجان خاصی داریم، قصد در پنهان کردن چیزی داریم و یا اینکه از روی صداقت صحبت میکنیم در وضعیت چهره و حالات بدنی ما پدیدار میشود.


 از این موضوع میتوان در شناخت حالات درونی و افکار اطرفیان بهره برد و یا میتوانیم با توجه به اینکه قصد ایجاد چه احساسی را در طرف مقابل خود در یک قرار کاری، یک مصاحبه استخدامی، قرارهای عاشقانه و یا گفتگویی همدلانه داریم وضعیت بدنی خاص آن حالت را به خود بگیریم.

جالب اینکه بخش ناهشیار ذهن ما در برابر این زبان کاملا منعطف و تاثیر پذیر است، و ما به صورت هشیارانه و ناهشیارانه تحت تاثیر این زبان قرار میگیریم و دیگران را تحت تاثیر زبان بدن خود قرار میدهیم.

 

ادامه مطلب

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 891بار
  • انتشار : جمعه 10 آذر 1396 - 17:37

 

فرافکنی یعنی انگشت اتهام به سوی دیگران گرفتن. فرافکنی عبارت است از تمایل به نسبت دادن آنچه در درون می‌گذرد به دیگران یا به محیط. فرافکنی فرد را در مقابل یک نوع اضطراب حفظ می‌کند: اضطرابی که در اثر اعتراف به کاستیها و نقصها ممکن است به وجود آید. کسی که فرافکنی می‌کند معمولاً احساسات، نقصها، یا آرزوهای غیرقابل قبول خود را در دیگران می‌بیند. فرافکنی، با برجسته کردن و اغراق‌آمیز کردن  صفات شخصیتی منفی در دیگران، از  اظطراب می‌کاهد. فروشنده‌ای که خودش را  مسیحی بسیار مؤمنی می‌داند که جامعه روی او حساب می‌کند، ولی فردی به شدت طمع کار است و سر مشتریان کلاه می‌گذارد، بر این باور است که همهٔ مشتریانی که وارد مغازه می‌شوند می‌خواهند هر طور که شده سر او کلاه بگذارند. 

 

ادامه مطلب

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 887بار
  • انتشار : جمعه 10 آذر 1396 - 15:36

 

رشته ای کاملاً کاربردی و البته منزوی و متاسفانه به باور بعضی غیر ضروری! زندگی یعنی نحوه درک و فهم ما از محیط و عکس العمل و رفتار ما در برابر آن.

 

روانشناس به بررسی نحوه ادراک محیط توسط موجود زنده یعنی ما دانش آموزان از محیط خود و چگونگی رفتار ما در شرایط خاص می پردازد. گرچه موجود زنده شامل غیر انسان نیز می شود ولی هدف اصلی این رشته بررسی وضعیت انسان است.

 

تعریف روانشناسی، علم کاربردی مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی بر اساس یافته های علمی و تحقیق شده می باشد.

 

رفتار به فعالیت ها و اعمالی اشاره دارد که قابل مشاهده و قابل اندازه گیری می باشند، مانند صحبت کردن و راه رفتن.

 

اما فرایندهای ذهنی به اعمال و فرایندهایی اشاره دارد که به صورت مستقیم قابل دیدن و درک کردن نیست و نمود آنها را می توان در رفتار و دیگر فرایندها مشاهده کرد، مانند تفکر و یا هیجان و ترس. امروزه، روانشناسی از سنین خردسالی و نوجوانی گذشته و پا به مرحله جوانی و بزرگسالی گذاشته است و به درجهای از ثبات و استحکام رسیده است.

 

روانشناسی

 

روانشناسی با در نظر گرفتن نیازهای طبیعی انسان و درک روح زمان، به عنوان پرچمدار مطالعه پیچیدگی های روان شناسی عبارت از کشف دروغ هایی است که، بشر امروز است. در یک تعریف ساختار شکن از روان شناسی در این تعریف انسان موجودی است که نخست باید  به خود می گوییم و همچنین تعیین حد و مرز راست هاست خود را فتح کند. در نتیجه صداقت تمام عیار با خود پایه روان شناسی است. این تعریف روان شناسی را با خود شناسی پیوند می زند.

 

 

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 851بار
  • انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1396 - 15:44

 

دلایل بسیاری برای ایجاد درد در سر و گردن وجود دارند. این علت‌ها به همراه راه درمان آنها در مقاله‌ی زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره‌ی درد در نواحی پشت سر و گردن این مقاله را دنبال نمایید.
آیا درد شدید در ناحیه‌ی سر و گردن روزهای شما را بی قرار ساخته و خواب شب را از چشمان شما ربوده است؟ این سر دردها ممکن است در هر بخشی از سر علی الخصوص در ناحیه‌های پشت گردن رخ دهند. شدت این درد می‌تواند از کم تا متوسط و یا حتی شدید متغیر باشد. افراد مختلف از شدت‌ها و الگوهای درد متفاوتی در ناحیه‌ی عقب سر و گردن رنج می‌برند. عوامل این دردها نیز از فردی تا فرد دیگر فرق می‌کنند. اکثر اوقات درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن نشان دهنده‌ی هیچ مشکل عصبی وخیمی نمی‌باشد. آنها را می‌توان به راحتی و با استفاده از برخی داروهای مسکن داروخانه‌ای، استراحت در رخت خواب و ایجاد تغییرات در سبک زندگی رفع نمود.

 

ادامه مطلب 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 902بار
  • انتشار : پنج شنبه 2 آذر 1396 - 12:25

 

  تقسیم بندی سبکها و ژانر های عکاسی کار مشکلی است به همین دلیل هر عکاس را می توان صاحب یک ژانر از عکاسی دانست. در این نوشته سعی شده به تمام انواع عکاسی که شناخته شده پرداخته شود و در پایان منابع آموزش عکاسی از لیندا برای شما معرفی شود.

۱.عکاسی مفهومی – Conceptual
عکاسی مفهومی از جنبش هنر مفهومی در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی به وجود آمد

عکاسی مفهومی سعی دارد آنچه در ذهن عکاس است را به تصویر بکشد و ذهن بیننده را به فکر وادار کند مانند عکس های سورریال (سبک سورریالیسم یا فرا واقع گرایی)
عکاسی مفهومی یک فرم پیشرفته تر از ابراز احساسات هنرمندانه است که عکاسی را در زمره هنرهایی مانند نقاشی ، شعر ، موسیقی و … در می آورد.عکس های همه سبک های عکاسی می توانند در این دسته قرار گیرند به شرطی که مفهومی خاص را به بیننده القا کنند.

 

ادامه مطلب

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1252بار
  • انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 - 17:33