Psychology Website Ali Nazari

 

 

 

 ای گل بهارم

دشت لاله زارم

قلب داغ دارم , سنگ بی مزارم

درد موندگارم  , روز ناگوارم 

زخم بی شمارم , زهر روزگارم

♫♫♫

 

 ماه پیشونی محسن چاوشی 

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1612بار
  • انتشار : دو شنبه 3 اسفند 1394برچسب:, - 14:9

                                                            

تصور کنید اگر یک دوربین عکاسی داشته باشیم ،‌ برای گرفتن یک اثر هنری باید ابتدا هدف و مقصود از گزفتن عکس مشخص شود . سپس باید محتوا و اندیشه فکری تعیین شود . در مرحله بعد روی سوژه خاصی فوکوس کرده و عکس را تهیه می کنیم . انجام این اعمال به طور خلاصه یعنی مشاهده کردن. مشاهدات انسان بر اساس منطق و استدلال و مباحث زیبا شناسی و  شکل می گیرد .

در خلق هر اثر هنری هدف هنرمند این است که نتیجه مشاهدات و برداشتهای خود را از طبیعت و نیز تأثیر این مشاهدات بر خودش را به بیننده منتقل کند . درباره مقوله زیبایی و زیباشناسی نظریات مختلفی وجود دارد . آیا زیبایی فقط این است که از فرمی لذت ببریم ؟ این لذت بردن ناشی از چیست ؟ آیا فقط یک احساس خاص لذت و شادی است و یا فراتر از آن است . آیا فرم و شکل باعث ایجاد تحول شده است ؟ از مجموع این سئوالات می توان نتیجه گرفت که هر اثر هنری تلفیق حس ، انگیزه ، فرم ، شکل ، رنگ و نور است . این عوامل با هم تداخل پیدا کرده تا یک خصوصیت ذهنی یا یک نیاز بشری را ببیننده منتقل کنند . لذت بردن از آثار هنری نسبی است و به تجربیات قبلی بیننده نیز بستگی دارد . به عبارت دیگر سلیقه انسان در نوع انتخابش از زیبایی به دلیل تجربیات پیشین او متفاوت می باشد .

       

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2141بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 3:16

 

              


از اونجایی که هر فیلمی در یک یا چند ژانر قرار میگیره بد نیست بدونیم:

گونه، یا ژانر (به فرانسوی: ‎genre‏)‏ به معیارها ی مختلفی که به دسته بندی انواع هنر می پردازند، اطلاق می شود. این دسته بندی برای فیلم ها براساس شباهت های روایتی که فیلم بر آنها بنا شده، صورت می پذیرد. بیشتر نظریات در باب ژانر فیلمها از نقد ژانر ادبی وام گرفته اند. گونه های اصلی عبارتند از داستانی، مستند، انیمیشن و ترکیبی. اما زیر گونه های مختلفی نیز وجود دارد.

غالب فیلم ها دارای ژانر اصیلی نیستند زیرا بیشتر آنها مخلوطی از ژانر عاشقانه با ژانرهای دیگرند. اساسا برخی افراد ژانر را قبول نداشته و آن را توهم منتقدین می دانند که هیچ کجا اثری ندارد.



ژانر یک فیلم می تواند به چند روش تعیین شود:

1. شیوة ایدهآلیستی: قضاوت با استانداردهای از پیش تعیین شده.

2. شیوة تجربی: مقایسة فیلم با فیلمهایی که در حال حاضر به طور قطعی به ژانری اختصاص داده شدهاند.

3. شیوة قرارداد اجتماعی: بررسی براساس توافقات موجود درون اجتماعی

                                                                       
بر اساس مجموع تقسیم بندی های رایج:

1. حادثه ای (Action): به جنگ، خشونت و هرج و مرج پرداخته میشود.

                                                    

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 585بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 3:10

انواع نماهای سینمایی به شرح تصویر

 

در این ویدئو به انواع نماهای سینمایی پرداخته می شود. همانطور که می دانید در سینما برای مشخص کردن خواسته ی نهایی کارگردان ، نماهای مختلفی وجود دارند ؛ به گونه ای که هر نما از سوژه دارای نام خاص خود می باشد. شاید این ویدئو علمی ترین و درست ترین روش معرفی انواع نماها نباشد ، اما ویدئویی خوب و مناسب جهت آشنایی با انواع نماها ، کادربندی و انواع لنز ها است.

در این ویدئو شما با انواع نماها از دور به نزدیک آشنا شده ، با انواع زاویه های فیلمبرداری آشنا شده ، با انواع لنزها برای داشتن نماهای مختلف آشنا شده و سپس با جلوه ی هر کدام از لنزها در نماهای مختلف آشنا می شوید. این ویدئو می تواند یک ویدئو خوب جهت آشنایی شما با این موارد باشد.

 

اصطلاحات سینمایی استفاده شده در این ویدئو :

Full Shot ، Full Body Shot / فول شات ، فول بادی شات / نمای از سر تا پا

Medium Full Shot / مدیوم فول شات / نما از سر سوژه تا دور کمر

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2020بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:57

 

درس ۱ تولید فیلم : چرا بنویسیم ؟

 

مجموعه تولید فیلم یک مجموعه آموزش سینماست که در ۱۱ بخش ، مباحث عملی و مهم ساخت یک فیلم را می آموزد. این مجموعه شامل ۵۶ درس می باشد که توسط وب سایت سینما آموز تهیه ، ترجمه و پخش می شود. این مجموعه می تواند کلیدی به سوی دنیای فیلمسازی مستقل و آماتور باشد.

خلاصه این قسمت : در این قسمت که مقدمه ای بر قسمت های بعد خواهد بود ، Adam Everett Miller به شما درباره نوشتن خواهد گفت و این که به صورت کلی اصلا چرا ما می نویسیم ؟

 

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1505بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:46
حرف الف)
 
آپاراتچی ( Projectionist )
فردی که مسئول راه اندازی دستگاه نمایش برای نمایش فیلم است. او همچنین باید تجهیزات دیگر مربوط به نمایش فیلم مانند صدا و نور را نیز به راه اندازد و تنظیم کند. 
 
آروماراما ( Aromarama )
فرایندی که طی آن ، هم زمان با پخش فیلم در سالن سینما ، بویی متناسب با تصویر در سالن پخش می شود.
 
از پیش دیدن صحنه ( Animatics )
صحنه هایی که با تکنیک های نقاسی متحرک یا ویدئو ساخته می شوند ، تا دست اندرکاران تولید فیلم بتوانند نحوه عملکرد صحنه واقعی را که بعدتر خلق خواهند کرد ببینند. این روش به ویژه برای پیش بینی صحنه هایی که از جلوه های ویژه در آنها استفاده خواهد شد کاربرد دارد. 
 
استدیکم ( Steadicam )
نام تجاری وسیله ای که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته و به فیلم بردار اجازه می دهد تا در نماهایی که با دوربین روی دست کار می کند ، دوربین را در وضعیتی نسبتا ثابت نگه دارد. استدیکم ، پایه ای است که به کمربند متصل می شود و روی سینه و پشت فیلم بردار قرار می گیرد و به فیلم بردار اجازه می دهد تا با سهولت به کار خود بپردازد.
 
استروبوسکوپ ( Stroboscope )
وسیله ای که در سال 1833 در وین اختراع شد و توهم حرکت را با صفحه مدوری که درون آن ، مجموعه ای از طرح ها قرار داشت ایجاد می کرد. برای استفاده از این وسیله ، تماشاگر صفحه را به دوران در می آورد و از خلال شکافی در این صفحه به تصویر بازتابیده طرح ها در یک آینه نگاه می کرد.
 
اسلاید ( Diapositive )
صفحه شیشه ای که بر بخشی از آن تصویری نقش بسته و دوربین از قسمت شفاف آن ، صحنه ای را فیلم برداری می کند و از ترکیب آن صحنه و تصویر روی شیشه ، تصویری ترکیبی به دست می آید. معمولا از این تمهید برای افزودن تصویر ابر یا جلوه های مشابه به تصویر اصلی استفاده می کنند.
 
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2052بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:36

آکتور: هنرپیشه، بازیگر


آمفی‌تئاتر: محل نشستن تماشاچیان در ردیف‌های نیم‌دایره


آرتیست: هنرمند (معمولاً دارندهٔ نقش اول)


استودیو: محل تهیه فیلم


پروژکتور: نورافکن فیلم


پیس: نمایشنامه


پلان: صحنه‌ای از فیلم


پرسوناژ: بازیگران تئاتر یا سینما


تراژدی: غم‌انگیز


تروکاژ: حقه‌های سینمایی


دکور: عوامل تزیینی مانند نقاشی، وسیله، اثاث


درام: غم‌انگیز


رل: نقش


سانسور: حذف کردن قسمتی از فیلم یا نمایش


سوژه: موضوع فیلم یا داستان

رخدمت بیان موضوع است وتاثیرگذاری بیشتراست.

دسته بندی : فیلم ، ، ،
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2451بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:27

ظهر

می رسم ظهیرالدوله

غروب

فارغ می شوم از فروغ

تهران شهر بزرگی است

کمی  بزرگتر از نقشه 

قبر فروغ

اما

کوچک

 بسیار کوچکتر از شعر هایش

      

دسته بندی : ادبیات ، شعر ، ،
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1703بار
  • انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 - 13:12

40 نکته مهم برای مطالعه بهتر،

راهنمای روش مطالعه صحیح و اصولیو روشهای مرور مطالب خوانده شده

 

http://images.farnet.ir/2013/02/Satechi-desklamp-01.jpg

 

مقدمه

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسیهای بعمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان بویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است.
شاید به افرادی برخورده باشید که می‌گویند: همه کتابها و جزوه‌ها را می‌خوانم، اما موقع امتحان آنها را فراموش می‌کنم، یا من استعداد درس خواندن را ندارم، چون با اینکه همه مطالب را می‌خوانم اما همیشه نمراتم پایین است و یا ... . بسیاری از اینگونه مشکلات به نداشتن یک روش صحیح برای مطالعه باز می‌گردد. عده‌ای فقط به حفظ کردن مطالب اکتفا می‌کنند، بطوری که یادگیری معنا و مفاهیم را از نظر دور می‌دارند. این امر موجب فراموش شدن مطالب بعد از مدتی می‌شود، در واقع آنچه اهمیت دارد یادگیری معنا و مفهوم است، چیزی که نمی‌توانیم و نباید از آن دور باشیم.
برای آنکه مطلبی کاملا آموخته شده و با اندوخته‌های پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال فراموشی کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه خود را محکوم کنیم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونایی و سایر موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بیابیم و به اصطلاح آنها بپردازیم. در اینصورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندکی تفکر عادتهای نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادتهای مطلوب جایگزین آن گردد.

دسته بندی : ، ،
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 3073بار
  • انتشار : پنج شنبه 22 بهمن 1394 - 12:47

کاریکاتورهای مفهومی جالب

cariocator جدیدبیعت جنگ !

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 5567بار
  • انتشار : پنج شنبه 22 بهمن 1394 - 1:16