Psychology Website Ali Nazari

 عیدتون مبارک 


ان شاءالله سالی پر از موفقیت و شادی و آرامش برای کشورمون باشه ...

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1330بار
  • انتشار : شنبه 29 اسفند 1394برچسب:, - 22:54

Black and White Photography: Black and white, often abbreviated B/W or B&W, is a term referring to a number of monochrome forms in visual arts. They combine black and white in a continuum producing a range of shades of gray. Further, many prints, especially those produced earlier in the development of photography, were in sepia, which yielded richer, more subtle shading than reproductions in plain black-and-white. Learn to see the world in shades of grey and discover the art of black and white photography.

 

Black and White Photography

 
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 514بار
  • انتشار : جمعه 28 اسفند 1394 - 13:54

 

 

گاهی میخواهم انسان نباشم...


گوسفندی باشم پا روی یونجه ها بگذارم;


اما...دلی را دفن نکنم!
گرگی باشم...گوسفند ها را بدرم


اما بدانم،کارم از روی ذات است،نه هوس!


خفاش باشم،که شبها گردش


کنم با چشمهای کور...اما خوابی را پر پر نکنم!


کلاغی باشم...که قار قار کنم...


اما پرهایم را رنگ نکنم و دلی را با دروغ بدست نیاورم!

چه میدانیم شاید...


حیوانات به قصد توهین...


همدیگر را "انسان" خطاب می کنند!


دکتر شریعتی

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2018بار
  • انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 - 18:42

شاید شما هم تا به حال فکر کرده باشید که حتی بتهوون، بالزاک، فروید و کافکا و هر نابغه ی دیگری، مثل همه ما، فقط 24 ساعت در طول روز زمان دارد. آن ها چگونه وقتشان راتنظیم می کردند که اینچنین موفق بودند؟ بزرگترین مغز های تاریخ برنامه های موفقیتشان را چگونه می ریختند؟

این بررسی زندگی روزانه 26 تا از مشهورترین هنرمندان، نویسندگان، آهنگ سازان و متفکران ماندگار جهان را ارائه می دهد.

 

روتین-روزانه-26-نابغه

از این نمودار می توان فهمید که اکثر آن ها شغل های سنتی خیلی جالبی نداشتند. «کافکا» تنها کسی در این لیست است که متاسفانه شغلش با علاقه و استعدادش کاملا متفاوت است، او در شرکت بیمه کار می کرده و بسیار هم مشهور بوده، (البته این شغل به خوبی که به نظر می رسد نیست).

«کانتِ» فیلسوف، صبح ها در دانشگاه تدریس می کرده، «کورت وانگات» معلم مدرسه بوده، موتسارت اینجا و انجا آموزش موسیقی می داده و «فروید» پدر روانشناسی هم به معالجه بیماران مشغول بوده. اما بقیه کار هایشان در راستای علاقه و استعدادشان بوده. جالب تر از همه بالزاک است که ساعت های خوابیدنش از 6 بعد از ظهر تا 1 نیمه شب بوده و بقیه روزش را کار می کرده است.

حداقل 12 ساعت استراحت و دوری از کار برای خلاق نگه داشتن یک ذهن فعال لازم است.

در حالی که برای «هاروکی موراکامی» نظم خیلی مهم است و هرشب ساعت 9 به رختخواب می رفته تا 4 صبح بیدار شود و تا ظهر به نوشتن بپردازد، «پیکاسو» می گویدرسیدن به اهداف تنها از یک طریق ممکن است، اینکه باید عمیقا به آن ایمان داشته باشیم و با اشتیاق به آن عمل کنیم، راه دیگری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

سایت پودیو می نویسد: “آن ها باید مغز خود را استراحت می دادند تا بتوانند خلاقیت خودشان را حفظ کنند، آن هم با حداقل 12 ساعت دوری از کار. و بهتر است که این استراحت با خوابیدن همراه باشد. چرت زدن هم باعث می شود مغز برای حل خلاقانه مسائل آماده تر شود… هر کدام از نوابغ در ساعت های خاصی ذهنی آماده داشتند. تحقیقات نشان می دهد که سحر خیز ها به برنامه ریزی و دقت علاقه بیشتری دارند در حالی که آن هایی که نیمه شب ها بیدار می ماند صاحب تفکر واگرا هستند.”

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 3160بار
  • انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 - 10:52
لیست کامل برندگان اسکار 2016

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ساعاتی پیش هشتاد و هشتمین مراسم جوایز اسکار هم به پایان رسید. همانطور که گزارش داده‌ایم، فیلم‌های «بازگشته» (The Revenant)، «افشاگر» (Spotlight) و «مد مکس: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road)، مهم‌ترین جوایز اسکار امسال را درو کرده‌اند.

دو فیلم بازگشته و مد مکس: جاده‌ی خشم موفق به دریافت شش و سه جایزه‌ی اسکار شده‌اند.
منتقدین و اعضای اسکار، بهترین‌های سینما در سال 2015 را طی مراسمی معرفی کردند؛ مراسمی که در آن فیلم‌های «مد مکس»، «بازگشته» و «افشاگر» توانستند به ترتیب شش، سهو دو جایزه کسب کنند. دو فیلم بازگشته و مد مکس به ترتیب نامزد دریافت 12 و 10 جایزه‌ی اسکار شده بودند.

«آلخاندرو اینیاریتو» توانست امسال موفقیت‌های سال قبل خود را دوباره تکرار کند. اینیاریتو که سال گذشته موفق شده بود جایزه‌ی «بهترین کارگردان» را برای فیلم «بردمن» (Birdman) کسب کند، امسال هم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردانی برای فیلم بازگشته شد. فیلم اینیاریتو دو جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول مرد» و «بهترین فیلم‌برداری» را هم کسب کرده است.

همانطور که انتظار داشتیم، مد مکس: جاده‌ی خشم هم در بیشتر بخش‌های فنی و کم و بیش در چند بخش هنری موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار شده است. مد مکس در شش بخش «بهترین تدوین»، «بهترین طراحی لباس»، «بهترین گریم»، «بهترین طراحی صحنه»، «بهترین تدوین صدا» و «بهترین صداگذاری» جایزه‌ی اسکار را کسب کرده است. تصور می‌کردیم مد مکس جوایز بهترین کارگردان و بهترین فیلم‌برداری را هم از آن خود کند، اما اعضای اسکار این جوایز را برای فیلم «بازگشته» مناسب‌تر دانسته‌اند.

دیروز و در وب‌سایت دیجی‌کالامگ، نظرسنجی کوچکی درباره‌ی پیش‌بینی کاربران از بهترین فیلم انجام دادیم که می‌توانید آن را در صفحه‌اش ببینید.

می‌توانید در ادامه، لیست کامل برندگان هشتاد و هشتمین مراسم جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما را ببینید.

برندگان با رنگ قرمز و فونت بولد مشخص شده‌اند.

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2006بار
  • انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 - 15:42

مجموعه ی کتاب های PDF روانشناسی منتشر شده 

به ادامه مطلب برید

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 6329بار
  • انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 - 17:52

هفده خطایی که تقریبا اکثر انسانها با آن روبرو هستند و تمام مشکلات انسانها از این خطاهای ذهنی در زندگی روزمره استفاده می کنند و دچار چالشهایی در روابط میان فردیشان میشوند.

تفکرات منفی و نتایج آن بر زندگی افراد

۱) پیش گویی منفی: آینده را پیش گویی می کنید.که با پیش بینی فرق میکند. که اوضاع بدتر خواهد شد یا خطری در پیش است. مثلاً “در امتحان قبول نخواهم شد” یا “این شغل را به دست نخواهم آورد” .بدون شواهد پیامد رفتاری اش نا امیدی که میشود افسردگی و ترس میشود اضطراب

۲) ذهن خوانی : شما فرض را بر این می گذارید که می دانید آدم ها چه فکر می کنند بی آن که شواهد کافی در مورد افکارشان داشته باشید. مثلاً، “او فکر می کند من یک بازنده ام”.پیامد رفتاری اش میشود سوتفاهم

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1876بار
  • انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 - 17:33
برندگان جایزه عکاسی "سی‌ینا" معرفی شدند؛ امسال اولین سال برگزاری این جشنواره بزرگ عکاسی در ایتالیا است.
 
به گزارش فرادید، عکس‌های برگزیده این جشنواره که بیش از 15 هزار عکس از 100 کشور جهان در آن پذیرفته شدند قرار است در 31 اکتبر امسال در نمایشگاهی در توسکانی به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد. در زیر برترین عکس‌های منتخب این جشنواره را می‌بینید.
 
 
 
 
جایزه اول. ماهگیران رودخانه "او" در نزدیکی شهر "لیسویی" چین. عکاس: Vladimir Proshin
 
دسته بندی : عکاسی ، ، ،
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2091بار
  • انتشار : جمعه 7 اسفند 1394 - 12:5
«داوید لاپرستی» برای ثبت زیباترین تصویر از دنیای زیر آب، موفق به دریافت جایزه سال 2016 بهترین عکاسی زیر آب شده است. این تصاویر از عمق دریاهای انگلستان و دیگر کشورهای جهان ثبت شده است.
 
به گزارش فرادید، هرساله رقابت خاصی در لندن برگزار می شود که در آن بهترین عکس زیرآبی از تمام عکاسان جهان به چالش کشیده شده و بهترین ها انتخاب می گردند. امسال هم این رخداد هنری توانست تصاویری زیبایی را به معرض دید عموم بگذارد.‎ عنوان بهترین عکاس زیر سطح آب در امسال به عکاسی ایتالیایی به نام دیوید لاپرستی اختصاص پیدا کرد.  او با عکسی از یک "اسب دریایی خاردار موفق شد این جایزه را به دست بیاورد. این عکس و دیگر برندگان جایزه امسال را در زیر می بینید.
 
تصاویر/ برترین عکس های زیرآب 2016
 
دسته بندی : عکاسی ، ، ،
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1637بار
  • انتشار : جمعه 7 اسفند 1394 - 11:3

 

خلاصه داستان : داستان در مورد پسربچه ای 5 ساله و با روحیه بنام “جک” می باشد که مادر دلسوزش از او مراقبت می کند. مثل تمام مادرهای مهربان دیگر، مادر جک هم خودش را وقف جک می کند تا او خوشحال و در امان باشد. اما زندگی آنها معمولی نیست، آنها درون مکانی محبوس شده اند که آن را “اتاق” می نامند. تا اینکه سرانجام حس کنجکاوی جک، مادر را مجبور می کند که ریسک کند از آنجا فرار کنند و دنیای بیرون را ببینند…

نقد فیلم و لینک ادامه مطلب

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1845بار
  • انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 - 16:33